Jak najskuteczniej dotrzeć do większej liczby klientów?

Jak najskuteczniej dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów? Najważniejszym zagadnieniem będzie bez wątpienia odpowiednia strategia marketingowa. Tym razem pochylimy się jednak nad nieco innym zagadnieniem – dowóz jedzenia.

Decydując się na założenie restauracji warto mieć z tyłu głowy myśl o dostarczaniu posiłków do klientów. Wiadomo, że są potrawy, które dużo tracą podczas dostawy, jednak rezygnując z takiego rozwiązania mocno ograniczamy liczbę swoich klientów. Doskonale prowadzony lokal i najwyższa jakość posiłków mogą nie wystarczyć. Idealnym potwierdzeniem tej tezy był przykład pandemii koronawirusa, która bez litości uderzyła w branżę gastronomiczną. Zamknięte lokale nie przynosiły żadnych zysków, mało tego, bywało również tak, że generowały straty. Obronną ręką z tej sytuacji wyszły restauracje, które już wcześniej oferowały jedzenie z dowozem, oraz te, które wprowadziły taką możliwość w odpowiedzi na pandemiczne obostrzenia.

Jak najskuteczniej dotrzeć do większej liczby klientów?

Kwestię dowozów można rozwiązać na wiele sposobów. Najkorzystniejszym rozwiązaniem dla restauracji będzie sytuacja, w której klienci dzwonią bezpośrednio do lokalu i tam składają zamówienie, a restauracyjni dostawcy dowożą je w wyznaczone miejsce. Pozwala to uniknąć wydawania pieniędzy na prowizje, które pobierają platformy pośredniczące w tym procesie. Niestety, to, co jest najlepszym rozwiązaniem dla właściciela restauracji niekoniecznie będzie takim dla klientów. Zdecydowana większość osób myśląc o dostawie jedzenia sprawdza wiodące platformy zajmujące się tym tematem. Mowa tu o Pyszne.pl, Uber Eats czy Glovo – to serwisy działające ogólnopolsko, często oferujące programy lojalnościowe, pieczątki i zniżki. Dużym plusem dla wielu osób jest możliwość złożenia i opłacenia zamówienia online. Można także zaznaczyć, aby dostawca zostawił posiłek przed drzwiami, co pozwala uniknąć jakiejkolwiek interakcji. Pandemia pokazała, że to również jest ważną sprawą. Jeżeli restauracja korzysta z usług takich pośredników to może zdobyć potencjalnych klientów „przez przypadek”. Często uruchamia się taką platformę z myślą, żeby zamówić cokolwiek i wtedy można zdecydować się na jeden z lokali, który akurat wpada w oko.