00
6 grudnia 2023
Karol Bondaruk
Sztuczna inteligencja w strategii marketingowej
Nie da się ukryć, że sztuczna inteligencja pojawia się w naszym życiu coraz częściej. Jej wykorzystanie w marketingu staje się kluczowym elementem skutecznych strategii. Na pewno słyszeliście o takich narzędziach jak Chat GPT czy Midjourney. Odpowiednio użyte stwarzają mnóstwo możliwości.
Chat GPT jako sztuczna inteligencja w marketingu
Chat GPT to narzędzie oparte na zaawansowanej sztucznej inteligencji, stworzone przez OpenAI. Ten rozbudowany model językowy dostarczy treści, które z pewnością przyciągną uwagę. Umożliwia on także tworzenie treści dopasowanych do indywidualnych preferencji odbiorcy, pozwala możesz zautomatyzować część interakcji z klientami, odpowiadając na ich pytania w czasie rzeczywistym, co przekłada się na efektywność obsługi klienta.
Midjourney w marketingu
Midjourney to narzędzie, które w zaledwie 60 sekund tworzy zaawansowane i pełne detali grafiki. Wszystko zależy od treści wpisanego przez nas polecenia, tak zwanego promptu. Możemy wygenerować grafikę związaną z dowolną tematyką – zwierzęta, ludzie, obrazy, grafiki, czy nawet wnętrza budynków. Grafiki zachwycają swoją realnością. Można wybrać interesujące nas wymiary czy kolorystykę. Super efekty i przy okazji świetna zabawa.
Sztuczna inteligencja może być traktowana jako narzędzie wspomagające, które usprawnia wiele procesów w agencjach marketingowych. Automatyzacja, personalizacja treści, analiza danych czy generowanie pomysłów reklamowych to obszary, gdzie SI może znacząco pomóc, ale niekoniecznie zastąpić ludzki kreatywny i strategiczny wkład.