Dlaczego moja strona internetowa się nie „klika”?

Prowadzenie jakiejkolwiek działalności w sieci wiąże się z założeniem odpowiedniej strony internetowej. To ważne praktycznie w każdej branży. Taka strona internetowa może służyć chociażby jako wizytówka przedsiębiorstwa. W przypadku restauracji można na niej zawrzeć na przykład menu. Celem takiej strony jest oczywiście generowanie ruchu, odwiedzin. Jak o osiągnąć?

Podstawy SEO – Ruch i strona internetowa

Najważniejszą zasadą prowadzenia strony internetowej jest niewątpliwie pozyskanie ruchu. Można to zrobić na wiele sposobów, najłatwiejszym i najbardziej skutecznym będzie przeprowadzenie płatnych kampanii reklamowych. Tego typu rozwiązanie jest najszybsze i najpewniejsze, ale jednocześnie najdroższe. Trzeba się liczyć z wydaniem określonego budżetu, który może być wyższy w zależności od branży przedsiębiorstwa. Jeżeli samy nie mamy takiej wiedzy i musimy skorzystać z usług specjalisty, to należy liczyć się również z adekwatnym wynagrodzeniem dla eksperta.

Tańszym, pozornie łatwiejszym, ale zdecydowanie bardziej czasochłonnym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ruchu organicznego. Strona powinna być wypozycjonowana pod konkretne hasła wyszukiwania, zależne od branży, której dotyczy. Taka praca trwa, „zakotwiczenie” haseł w wyszukiwarkach i zlokalizowanie ich w TOP 10 wyszukiwanych haseł zajmuje około pół roku. Podczas pozycjonowania należy zwrócić uwagę na układ tekstu, na to, czy zawiera wszystkie niezbędne elementy, jak chociażby odpowiedniej wielkości nagłówki, dobre proporcje strony biernej i czynnej czy ilość słów łączonych.

Jak przyciągnąć użytkowników na stronę internetową

Pamiętajmy o zasadach technicznych, ale miejmy też na uwadze systematyczność w publikowaniu ciekawych, angażujących treści. Jak już przyciągniemy czytelnika to zróbmy wszystko, żeby zatrzymać go na tej stronie jak najdłużej. Stosujmy ciekawe opisy, różnorodne, atrakcyjne, kreatywne. Ważne są również wysokiej jakości grafiki, ilustracje czy filmy. W tej kwestii warto zdać się na specjalistów.