00
17 października 2022
Karol Bondaruk
Projekty graficzne dla restauracji i branding
Bez odpowiedniej strategii marketingowej trudno odnieść sukces. Dotyczy to również gastronomii. W tej konkretnej branży wyjątkowo ważna jest oprawa graficzna. Jedzenie musi oczywiście doskonale smakować, ale pamiętajmy, że jemy również oczami. Estetyczne podanie posiłków to jedno, ładne dania trzeba także apetycznie zaprezentować, zwłaszcza w Internecie.
Same zdjęcia potraw to jednak tylko część wizualnej strony marketingu. Aby utrwalić swoją markę w świadomości klientów trzeba zapaść im w pamięć. Wizerunek to jeden z najważniejszych elementów pozwalających wyróżnić się restauracji na tle konkurencji. Profesjonalne materiały graficzne przydadzą się na każdym etapie prowadzenia działalności. Począwszy od etapu projektowania logo, poprzez stronę internetową restauracji, projektowanie ulotek, stworzenia baneru reklamowego po prezentowanie nowości w menu.
Logo to jeden z najważniejszych elementów wizerunku restauracji. To właśnie ono będzie umieszczane wszędzie – na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, menu, ulotkach oraz opakowaniach jedzenia na wynos. Powinno być estetyczne i przyciągać uwagę. Przy projektowaniu logo warto określić grupę docelową, przeanalizować, kim są osoby, które mają stać się klientami naszego lokalu. Tutaj punktem decydującym może być lokalizacja restauracji oraz kuchnia, którą planujemy serwować.
Strona internetowa restauracji powinna być przejrzysta i estetyczna. Nie należy zapominać również o wersji mobilnej, ponieważ większość klientów szuka restauracji za pośrednictwem smartfonów. Na stronie internetowej muszą się znajdować wszystkie najważniejsze dla klienta informacje, jak adres restauracji, menu wraz z ceną i aktualne promocje. Dodatkowym atutem będą też zdjęcia potraw oraz możliwość składania zamówienia online.
Profile w mediach społecznościowych wymagają częstszych zmian graficznych. Można codziennie wrzucać grafikę z aktualnymi promocjami i daniami dnia, to generuje większy ruch, ponieważ klienci przyzwyczajeni do takich ruchów będą częściej zaglądać na nasze profile społecznościowe.