00
20 listopada 2022
Karol Bondaruk
O znaczeniu marketingu w hotelach
Przed Tobą wyczekany urlop. Wiesz już, w jaki sposób masz ochotę odpoczywać, do jakiej miejscowości się wybierzesz i jakie atrakcje masz zamiar zwiedzić. Pozostaje zasadnicza kwestia – hotel. Czym kierujesz się szukając noclegu? Lokalizacja, basen, spa, wystrój, parking, wyżywienie, ocena w specjalistycznym portalu? W dzisiejszych czasach każda turystyczna miejscowość może poszczycić się szeroką ofertą hoteli. Przy tak dużej konkurencji trzeba się mocno postarać, żeby zwrócić na siebie uwagę i przyciągnąć do siebie klientów. Mało tego, takich klientów dobrze będzie też zatrzymać, zrobić wszystko, żeby na następny urlop również przyjechali do nas. Zawsze wtedy jest szansa na to, że przywiozą ze sobą dodatkowych gości albo polecą nas znajomym.
Jak przyciągnąć klientów do hotelu? Jest kilka punktów, o które warto zadbać szczególnie. Można to nazwać swoistym hotelarskim dekalogiem. Na to warto zwrócić uwagę:
- Wyposażenie i styl wnętrza.
- Zniżki, rabaty, oferty specjalne i sezonowe.
- Obecność na platformach i aplikacjach służących do bukowania noclegów.
- Dobre, wysokiej jakości zdjęcia przedstawiające wnętrza hotelu.
- Obecność w sieci – strona www, fanpage na Facebooku, Instagram, współcześnie może nawet TikTok.
- To trochę uzupełnienie poprzedniego punktu – strona dostosowana do urządzeń mobilnych.
- Współpraca z gigantami z branży.
- Reklama na zasadzie współpracy z okolicznymi przedsiębiorcami, na przykład restauracje, punkty rozrywki.
- Reklama w Internecie.
- Wchodzenie w interakcje z klientami – odpowiadanie na recenzje, opinie i komentarze.
Sprawdzenie tych dziesięciu punktów to szybki i sprawdzony sposób na zweryfikowanie swojej strategii marketingowej. Te pozycje to tylko punkt wyjścia, można je rozwijać na wiele sposobów i na wielu przestrzeniach. W cyklu dotyczącym marketingu w hotelarstwie pomożemy Ci osiągnąć nowy poziom w swoich usługach.