Jak skutecznie reklamować lokal gastronomiczny

Często można spotkać się ze stwierdzeniem, że dobra kuchnia obroni się sama. Jest w tym dużo prawdy i nie da się ukryć, że to właśnie smaczne i wysokiej jakości jedzenie jest tym, co zatrzymuje gości w restauracji. Jak ich jednak do tej restauracji zwabić? Trzeba przygotować dobrą strategię marketingową. We współczesnym świecie wszelka promocja i reklama lokalu prowadzona jest za pośrednictwem Internetu. W tym cyklu artykułów przybliżymy Państwu ideę marketingu w gastronomii, ze szczególnym uwzględnieniem grafiki. Zapraszamy w każdy poniedziałkowy wieczór po kolejną część opracowania.

W przypadku gastronomii o marketing należy zadbać jeszcze przed otwarciem lokalu. To pomoże wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Na tym etapie trzeba stworzyć nazwę, logo oraz hasło reklamowe. Kolejnym krokiem powinno być założenie strony internetowej restauracji i profili w wiodących mediach społecznościowych. Warto również nawiązać kontakt z lokalnymi mediami, które zazwyczaj chętnie publikują na swoich łamach zapowiedzi otwarcia lokali. Dobrym ruchem uzupełniającym promocje będzie rozniesienie w sąsiedztwie restauracji ulotek reklamowych.

Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu internetowego nie należy zapominać o odpowiedniej oprawie graficznej. Dotyczy to zarówno wystroju restauracji, przyciągającego wzrok logo czy kolorystyki strony internetowej, jak i wszystkich zdjęć oraz grafik wrzucanych w profile społecznościowe. Tutaj można korzystać nie tylko z fotografii własnego autorstwa, ale również z dostępnych w Internecie gotowych grafik.

Stworzona przez nas strona internetowa musi być widoczna dla potencjalnych klientów restauracji.  Żeby jej w tym pomóc warto zadbać o pozycjonowanie i SEO, content marketing i regularne prowadzenie mediów społecznościowych. Czymś, co zachęci klientów będzie też
program lojalnościowy oraz możliwość składania zamówień online. W tym ostatnim pomocne będzie korzystanie z ogólnopolskich platform do dostaw jedzenia.