Gdzie szukamy noclegu? O przyjaźni z globalnymi platformami

Omówiliśmy już kwestię dbania o profil na Facebooku, dopracowanie strony internetowej, profil na Instagramie. Była również mowa o wysokiej jakości zdjęciach i nagraniach a także o rzetelnych treściach, tekstach i opisach. Wszystkie wspomniane w tym akapicie kwestie nazwalibyśmy podstawą działania w Internecie. Branża hotelarska jest jednak na tyle specyficzna, że wszystkie te działania mogą nie być wystarczające. Dlatego czasem warto wspomóc się dołączeniem do tak zwanych gigantów. Co to znaczy? Nie bójmy się współpracować z globalnymi platformami zrzeszającymi hotele, motele, pensjonaty i inne miejsca oferujące nocleg.

Żyjemy w czasach, w których pierwszym miejscem służącym do poszukiwania informacji jest Internet. To tutaj wpisujemy interesującą nas miejscowość i szukamy noclegu w tej okolicy. Hotel powinien oczywiście mieć stronę internetową i profile w social mediach. Czasem jednak, ze względu na nagromadzenie konkurencji lub słabe pozycjonowanie, takie przedsiębiorstwo nie wyskoczy wysoko w wynikach wyszukiwania, przez co z miejsca jest na straconej pozycji. W tej sytuacji rozsądnym posunięciem będzie nawiązanie współpracy z gigantami branży, na przykład portalami Booking, Trivago, Agoda, Expedia, Airbnb. Klienci lubią korzystać z takich miejsc, ponieważ pozwalają one na szybkie dotarcie do wielu ofert. Dodatkowo wymienione wyżej serwisy często prowadzą programy lojalnościowe, oferują punkty i zniżki.

Prowizja za nocleg?

Taka współpraca wiąże się oczywiście z płaceniem ewentualnej prowizji, jednak w szerszej skali może nam się to opłacić. Warto pamiętać, aby aktualizować dane hotelu i dostarczyć serwisowi najwyższej jakości zdjęcia i wszelkie niezbędne informacje. Jako właściciele przedsiębiorstwa też powinniśmy co jakiś czas sprawdzać tego typu platformy, żeby mieć orientację wśród konkurencyjnych ofert.

Globalne platformy do rezerwowania noclegów często mają również swoje autorskie aplikacje, co znacząco ułatwia korzystanie z nich na poziomie telefonu. To kolejny plus, ponieważ w dzisiejszych czasach zdecydowaną większość transakcji wykonuje się właśnie z urządzeń mobilnych.