00
22 kwietnia 2023
Karol Bondaruk
Dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje?
Jak już pewnie wiesz z naszych poprzednich publikacji, żyjemy w czasach, w których posiadanie strony internetowej i konta w social mediach to podstawa. Obecnie całą wiedzę o firmach zdobywa się po wstukaniu jej nazwy w jedną z wielu przeglądarek internetowych. Wizytówki w takich miejscach muszą zawierać wszelkie niezbednę informacje umożliwiające identyfikację marki – koniecznie adres punktu, numer telefonu, link do profilu na Facebooku lub Instagramie oraz link do strony internetowej, a najlepiej do sklepu internetowego. Wszystkie te rzeczy to dane, które muszą być wprowadzane rzetelnie i regularnie aktualizowane. Dotyczy to zwłaszcza sklepu internetowego. Umówmy się, założyć sklep internetowy nie jest tak trudno. Trzeba jeszcze nauczyć się w nim sprzedawać.
Jak prowadzić sklep internetowy?
Podstawą funkcjonowania jakiejkolwiek strony internetowej jest optymalizacja jej zgodnie z zasadami SEO. Warto poświęcić trochę czas na pozycjonowanie organiczne. Zwłaszcza, że można to zrobić stosunkowo niewielkim kosztem. W przypadku sklepu internetowego wyjątkowo ważna jest także strona wizualna. Sklep musi być odpowiednio zaprojektowany, posiadać wszystkie funkcje niezbędne do komfortowego użytkowania. O niektórych łatwo zapomnieć na etapie projektowania, na przykład okienko do wyszukiwania produktów lub możliwość założenia konta.
Sklep internetowy. Najlepsze opcje płatności
Jednym z największych plusów transakcji przez internet jest możliwość ekspresowej zapłaty poprzez dedykowany serwis. Klienci najchętniej korzystają z takiej opcji jak Przelewy24, PayU lub Blik, które znacząco skracają proces wysyłania paczki. Dzięki takim płatnościom ekspresowym sprzedawca ma pieniądze na koncie od razu, więc może niezwłocznie przystąpić do pakowania produktu.
Korzyści ze sprzedaży eCommerce
Z punktu widzenia przedsiębiorcy, sklep internetowy to duże ułatwienie. Pozwala zaoszczędzić pieniądze na wynajem lokalu oraz czas, który trzeba byłoby poświęcić na obsługę klienta stacjonarnie.